.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کراک موجود در ایران مخربتر از کراک خارجی

ماده ای که در ایران تحت عنوان "کراک " وجود دارد بسیار مخرب بوده و از هروئین خالص ساخته شده و با کراک واقعی موجود در دیگر نقاط جهان که از مشتقات کوکائین است تفاوت دارد.

مشاور ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب گفت : ماده مخدری که تحت عنوان کراک در جهان معروف است 20 یا 30 سال از زمان ورودش به بازار مصرف می گذرد و نوعی کوکائین خالص شبیه سنگ نمک است و به همین دلیل نیز این نام را بر آن گذاشته اند.

دکتر فرهاد طارمیان با برشمردن ویژگیهای کراک موجود در ایران گفت : ماده مخدری که در سالهای اخیر به بازار مصرف ایران راه پیدا کرده است بر خلاف کراک خارجی از مشتقات هروئین و یا به تعبیری هروئین خالص است و به احتمال زیاد قاچاقچیان و توزیع کنندگان این نام را بر آن گذاشته اند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه افزود : هروئین خالص در بیرون از ایران وجود ندارد و به همین دلیل در برخی کشورها از این ماده مخدر به عنوان " کراک ایرانی " یاد می شود و برخی تصور می کنند که یک ماده مخدر جدید در ایران تولید و مصرف می شود در صورتی که این تصور تصوری اشتباه است.

طارمیان با اشاره به تحقیقات انجام شده بر روی این ماده مخدر گفت : بر اساس تحقیقات انجام گرفته همین ماده هم خالص نیست و در بیشتر مواقع ترامادول و دیگر مواد با آن قاطی شده است.

این استاد دانشگاه افزود: هروئین معمولی موجود در ایران که یک گرد سفید رنگ است فقط پنج درصد خلوص دارد و بقیه آن ناخالصی است اما این ماده ای که به کراک معروف شده نسبت به هروئین درصد خلوص بیشتری دارد و به همین دلیل هم تاثیرات مخرب آن به مراتب بسیار بیشتر و خطرناکتر است.

مشاور ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با چرایی نام گذاری این ماده با عنوان "کراک" و اسم واقعی آن گفت : این ماده در حقیقت اسم دیگری ندارد و من احتمال می دهم قاچاقچیان برای یافتن بازارهای جدید این نام را بر آن گذاشته اند و ما هم به طبع از همین نام استفاده می کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.